środa, 27 lutego 2013

Smaczny deser i kwiatkowe ozdoby

Co dziś było na deserek? Powiem tylko jedno - najprostsza "szarlotka", jaką zrobiłam w życiu. Nie dość, że w ogóle nie wymaga pracy, to jeszcze po 20 minutach jest gotowa do zjedzenia:) Przy rozbrykanych brzdącach takie proste i szybkie desery, to wybawienie..Co nam będzie potrzebne?
 *Jabłka + gruszki (oczywiście mogą być wszystkie owoce, jakie tylko macie)
*Kruszonka (50 g masła, 60 g mąki, 60 g cukru) + starta skórka z pomarańczy
 + 2 łyżki soku z pomarańczy
 
Owoce obrać, pokroić na większą kostkę. Posypać kruszonką. Piec w 210 *C przez 20 minut. Podawać na ciepło:) niebo!! Pyszny deser. Dla mnie szczególnie pyszny, ponieważ uwielbiam kruszonkę!
Znalazłam ten przepis w książce, którą dostałam pod choinkę - miło jest trzymać w dłoni prezent, który dopiero co oczekiwał pięknie opakowany pod drzewkiem...
W książce deser nazywa się Crumble, co po angielsku znaczy po prostu kruszyć.
Tak więc CRUMBLE polecam!
Aha - moja mała zmiana - do składników kruszonki starłam jeszcze skórkę z połowy pomarańczy i wlałam 2 łyżki pomarańczowego soku. Dzięki temu kruszonka była bardzo pysznie aromatyczna. .....mmmmmmmmmmmmm MNIAM MNIAM
 
 


 
Deser można każdemu nałożyć do małej miseczki i zajadać łyżeczką. niestety nie sfotografowałam już tego..za dobra była;)
 
A oto, co wymyśliłam dziś z dziećmi. Otóż...pewnego słonecznego upalnego dnia (zeszłe lato) dostaliśmy od pani z pobliskiego sklepu cały woreczek patyczków do lodów - bo moim dzieciom baaardzo się spodobały;) Do tej pory nie znalazły zastosowania. Wymyśliłam sobie, że mogłyby posłużyć do zrobienia postaci do teatrzyku domowego. Wycięliśmy różne kolorowe obrazki i przykleiliśmy klejem do patyczków. Zabawa w teatrzyk się skończyła, a patyczki wylądowały w...
 
 
... doniczkach:))))
 

 
i wieczorny relaks. Mamusia szydełkuje, a panowie uczą się grać w szachy:)))

 


Dobrej nocki, bo u mnie już późna pora!
Pozdrawiam :) :**** K.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz