wtorek, 4 grudnia 2012

Podstawy szydełkowania

Dziś z innej beczki. Dziś szydełko w dłoń:) Udało mi się zrobić kilka 'babcinych kwadratów' przy całej masie obowiązków. Młodszy synuś zasnął na AŻ 1 h, a starszy bawił się grzecznie przy mnie, zatem wykorzystałam tę dosłownię chwilkę i wydziergałam co nieco.
Chciałam podzielić się z Wami czytelnymi rysunkami, które znalazłam w sieci.

Macie ochotę trochę poszydełować? Wystarczy szydełko (dla początkujących proponuję szydełko nr 3 lub nawet 3,5 - czyli duże) oraz wełnę. Zaczynając w ten sposób szybko zobaczycie efekty i na pewno nie zniechęcicie się.:-)

Jak poznacie podstawy, gwarantuję, że to wciąga;) A jak znajdziecie ciekawy pomysł na czapkę, serwetę, szal, czy nawet maskotkę z włóczki i je same zrobicie - będziecie ogromnie usatysfakcjonowane:)

Kilka podstaw szydełkowania:

Jak wykonać oczko łańcuszka:




łańcuszek  rysunek 2:



 
 


Jak wykonać półsłupek:


 
Jak wykonać słupek:
 




Jak wykonać słupek podwójny:


 źródło rysunków: klik 
 
Rysunki są dość czytelne i śmiało można z nich korzystać, ja jednak nauczyłam się i 'załapałam' o co chodzi, patrząc na ręce mojej Bbci i Mamy. To one nauczyły mnie podstaw i obserwując, jak szybciutko i zwinnie szydełkują zachwycona siadałam przy nich i póbowałam coś sama zrobić:) Byłam wówczas małą dziewczynką, a Babcia umiała wszystko wspaniale pokazać i wytłumaczyć. Nawet dziś, kiedy coś mi nie idzie i potrzebuję porady - Babcia służy nią zawsze:)
W razie pytań - piszcie.
W razie niejasności zawsze warto obejrzeć sobie filmiki o szydełkowaniu, jakich w sieci mnóstwo.
 
Powodzenia:)
Zimne dni nadeszły, może warto zrobić ciepły szalik na prezent gwiazdkowy?:)
K :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz